A VEZETŐ JÓSÁGA NEM VÁLHAT A GYENGESÉGÉVÉ!

A VEZETŐ JÓSÁGA NEM VÁLHAT A GYENGESÉGÉVÉ!

Nagyon sok jószívű és segítőkész vezetőt ismerek, akiket mélyen megérint, ha egy munkatársa az élete bármely területén komolyabb segítségre szorul. 

Ezek a cégvezetők megértőek az embereik problémáival kapcsolatban, és a legtöbb esetben szeretnének segíteni is nekik.

Azonban sokan csúnyán visszaélnek mások jóindulatával és kihasználják a vezetőjük jóságát.

Sajnos minden esetben, amikor haszontalan, vagy örökké problémás munkatársakra pazaroljuk értékes időnket, valójában nem azokkal törődünk akikkel igazából törődnünk kellene. 

A jóságunk ekkor a gyengeségünkké válik. És ez elég gyakori vezetői hiba.

Az alábbi szempontok segítenek a tisztánlátásban, hogy okosan mérlegeljen és helyes vezetői döntéseket hozzon ezekben a kényes helyzetekben.

Milyen egy jó munkatárs?

  • határidőre teljesíti a rábízott feladatokat (magas a statisztikája)
  • sohasem késik
  • vigyáz a cég vagyonára, helyiségeire, gépjárműveire és eszközeire, nem okoz károkat
  • tisztaság és rend van a területén
  • segítőkész a kollégáival
  • képzi magát és alkalmazza is a tanultakat, egyre kompetensebb a területén
  • nem vitatkozik, nem felesel, hanem támogatóan lép fel a változásokkal kapcsolatban
  • együttműködő és rendszeresen vannak építő jellegű megoldásai, javaslatai
  • többnyire kedves és vidám, nem okoz zaklatottságokat a környezetében
  • precíz és pontos az adminisztrációban
  • mentes a rigolyáktól, nincsenek hangulatingadozásai
  • nyugodtan rá lehet bízni komolyabb értékeket, pénzt, árut, eszközöket, vagy anyagokat
  • becsületes és megbízható, betartja az ígéreteit

Egy empatikus vezető valóban nyitott arra, hogy segítő kezet nyújtson a kollégáinak. De a törődést azok az emberek érdemlik meg, akik “húzzák a cég szekerét”. Termelnek és valóban hozzájárulnak a célok eléréséhez.

A fenti felsorolás megadja a szükséges támpontokat az elfogulatlan értékeléshez.

Ha a legtöbb tulajdonság stimmel, akkor Önnek van egy nagyon értékes embere. Most már tudja hogyan kezelje. Ez az ember valóban megérdemli a támogatást. 

Az örökké problémás és zűrös munkatársak azonban egészen más bánásmódot igényelnek. 

Örökké noszogatni, ellenőrizni, rendre szoktatni, vagy viselkedni tanítani kell őket. 

Ezzel pedig extra terhelést okoznak egy már egyébként is nagyon elfoglalt vezetőknek. 

A jó munkatársak védelmében határozottan tegye helyre őket! 

De ha rövid időn belül nem változnak, egy árva percet se pazaroljon többé rájuk! 

Lógásért, problémákért, vagy vitatkozásért nem jár támogatás! 

Ha összekapják magukat és felveszik végre a helyes ritmust, akkor kiérdemlik a vezető törődését és szeretetét.

Ez így igazságos!