Ennyit keresett az Amazon a Prime Day ideje alatt

Legfrissebb kutatások szerint a vásárlók 4,2 milliárd dollárt költöttek az Amazonon. A Wedbush Securities elemzése szerint a Prime Day-nek köszönhetően 33 százalékkal nőtt az értékesítés a tavalyi évhez képest.
Michael Pachter, a Wedbush Securities elemzője tette közzé becslését, miszerint az Amazon.com hatalmas bevételnövekedéssel tetézte a tavalyi adatokat. Pachter olyan információkra alapozta állítását, miszerint a Prime Day időszakában több mint 100 millió terméket szállítottak ki, és hogy a kis- és középvállalkozások az első 24 órában több mint 1 milliárd dollárt értékesítettek – értesült a HelloBlackFriday e-kereskedelmi magazin.

Az Amazon.com webáruháza saját árukkal, valamint több mint 2 millió független kereskedő termékével rendelkezik, akik Amazon díjszabásai szerint díjat fizetnek a platformon való megjelenéshez, illetve a szállítására és értékesítésére is külön díjat szabnak ki rájuk.

Pachter szerint a Coresight Research mindössze 3,4 milliárd dollár bevételt jelzett előre, amit a valóság jóval meghaladott. Nem vették számításba ugyanis, hogy az Amazon kezelni fogja a korábban fennálló műszaki hibákat (nem működött a „kosárba tenni” funkció), viszont legyőzték ezeket a gondokat, tehát a vásárlás menete gördülékeny volt a Prime Day alatt.

A leggyorsabban fogyó termékek közé tartoztak a különböző sportszerek, élelmiszerek valamint a szépségápolási termékek, amely azt mutatja, hogy az esemény nem korlátozódik az elektronikus és digitális termékekre.

Az Amazon független értékesítői is jól jártak a Prime Day-en. A platformon értékesítő kereskedők bevétele az első 30 órában 28 százalékkal emelkedett a korábbi évhez képest.

A Prime Day tehát minden szempontból nyereséges volt az Amazon számára, és összességében a vásárlók is elégedettek voltak, tehát várható, hogy jövőre még nagyobb számban fognak elérni vevőket.