Gyors és nyugodt lakcímkártya ügyintézés

Bürokrácia útvesztőiben nem nehéz elveszni. Millió papírt kell beszerezni, kitölteni, ha új országba költözünk. Sokszor lemaradnak fontos dokumentumok, mert nem tudjuk, hogy azok bizony kellenek a mindennapos élethez, kötelezőek az adott országban. Ráadásul sokszor időigényes a beszerzésük is, mint mondjuk a lakcímkártya ügyintézés esetén. Teljesen hétköznapi feladat a lakcímkártya igénylés, na de kinek fontos beszerezni és hol lehetséges az igénylése? Magyar lakcímkártya ügyintézés során például nem csak magyar állampolgár vagy külföldön élő magyar állampolgár is kaphat ilyen okiratot. Szükséges bevándorolt jogállású személynél, letelepedett jogállású személyként, menekültként elismert személyként, oltalmazottként vagy szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező emberként is. Lakcímkártya csak lakcímhez közeli illetékes jegyzőnél, járási hivatalnál kérhető. Külföldről hazatérő állampolgárként szintén a járási hivatalban kérvényezhető, illetve nem szokványos esetben hivatásos konzuli tisztviselőknél vagy a nyilvántartást kezelő szerveknél is igényelhető. A lakcímkártya ügyintézés csak is személyesen történhet vagy törvényes képviselő, meghatalmazott útján. Ellenben az elkészülte után átvehető a kérvényező helyen vagy akár postán, a lakcímre is kérhető.