A marketing mellett ne feledkezzünk meg a pr-ról sem!

Teljesen érthető és elfogadható, hogyha egy idő után eljutunk arra a szintre, amikor már szükségessé válik a marketing és pr feladataink kiszervezése. Össze kell fogni, de ami még ennél is fontosabb össze kell hangolni például a social média jelenlétünket, ami a növekedéssel egyenes arányban egyre több feladatot ró ránk. Egy külsős digitális ügynökség még nem jelenti azt, hogy házon belül ne lehetne olyan marketinges kolléga, aki együtt dolgozik, gondolkodik, tervez és megvalósít az online ügynökség csapatával közösen. Ez a modell is jól tud működni, de ehhez szükséges, hogy megtaláljuk azt a digitális ügynökségvállalkozást, aki azonosulni tud a márkánk üzenetével és hosszú távú céljaival. Számos előnye van annak, ha egy online ügynökség kezeli a marketingünket. Egyrészt ha minden egy kézbe szerveződik, akkor hatékonyabban és gördülékenyebben haladhat a munka. Nem kell felesleges köröket futni, és csak akkor kell az egyeztetés, ha az valóban szükséges. Az ügynöksége zöme már komplex szolgáltatásokat kínál és olyan háttértudással, eszköztárral és kapcsolat rendszerrel rendelkezik, ami nem valószínű, hogy nekünk valaha is lesz. Rengeteg időt is megspórolhat, amiből, mint tudjuk, minden vállalkozónak kevés van. Terheket vesz le a vállunkról és segítségükkel jelentős eredményeket érhetünk el. A folyamatos elemzéseknek köszönhetően gyorsan reagálnak a változásokra, így érik el, hogy a legoptimálisabban osszák be a marketing és pr feladatokra szánt büdzsét.