Nem szégyen tanulni a külföldi példákból

A magyar reklámügynökségek folyamatosan figyelik és elemzik a külföldi reklám kampányokat és követik a szaksajtót is. Ebből rengeteg hasznos tudás kinyerhető, továbbá a reklámügynökség olyan ötleteket is meríthet, amit kicsit átalakítva sikeresen alkalmazhat saját ügyfelei esetében is. Mindenképpen fontos, hogy átalakítva jelenjen meg egy-egy külföldön már esetleg sikeresen megvalósult kampány. Egyrészt, hogy elkerüljék a plagizálást, másrészt, ami például a tengeren túlon jól működött, az  a hazai piacon közel se biztos, hogy ugyan olyan jól fog prosperálni. De a magyar reklámügynökségek nem csak a sikeres példákat követik nyomon. Azokat a kampányokat is megvizsgálják, amik valamilyen oknál fogva elbuktak, nem hozták a várt eredményeket és hatást. Vajon mit lehetett volna másképpen csinálni? Mi lehetett a kudarc oka? A reklám ügynökség szakemberei a rossz példákból és ugyan annyit tanulhatnak, mint a jó és sikeres reklámkampányokból. Ezért is fontos, hogy a hazai esetleg külföldön tartott szakmai eseményeken is részt vegyenek, ahol az előadásokból és kerekasztal beszélgetésekből rengeteg tudást vihetnek magukkal. Mik a szakmai trendek és újdonságok, mireérzékeny a mai kor embere, hogyan reagálnak egyes célcsoportok bizonyos reklámokra, és még számtalan aktuális kérdésre kaphatnak választ.